یزدفردا :سخن سر دبیر  :حرکت زیبا و ارزشی  وزیر ارشاد :دیشب دکتر سید محمد حسینی برای ساعاتی میهمان یزدی ها بود ،او که برای شرکت در اختتامیه جشنواره خوشنویسی رضوی  عصر دیروز وارد یزد شده بود بعد از برگزاری مراسم با حضور در منزل شادروان  دکتر علی سلطانی بنیانگذار و پدر دانشگاه آزاد اسلامی یزد به سالها خدمت صادقانه و تلاش وی  ادای احترام کرد و با عرض تسلیت به همسر و فرزندان آن مرد بزرگ ، با بازماندگان ابراز همدردی کرد  .

دکتر سلطانی که بود؟

دکتر علی سلطانی موسس و بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی یزد در سال 1361 دانشگاه آزاد واحد یزد را در محل هنرستانی واقع در خیابان مهدی یزد رسما راه اندازی کرد .
دکتر علی سلطانی که توانست  با همت و پشتکار مثال زدنی اش  از یک ساختمان کوچک واقع در خیابان مهدی یزد ،یکی از بزرگترین دانشگاه های آزاد  کشور را بوجود آورد ،درطول خدمت خود حتی برای لحظه ای به فکر سوء استفاده از شرایط نبود وتمام کسانی که او را می شناسند به سلامت نفس او در تمام امور شهادت داده و به نوعی او را یک الگوی به تمام معنی می دانند .

شادروان دکتر علی سلطانی از تمام توان خود برای به اوج رساندن دانشگاه آزاد اسلامی  استفاده کرد و به قول یکی از نزدیکانش، او از افاد مختلف در سراسر دنیا برای کمک به دانشگاه آزاد یزد استفاده کرد ، او از یزدی های مقیم کشورهای اروپائی و آمریکای و ...برای کمک به رونق دانشگاه آزاد استفاده می کرد  و   تمام هم و غم خود را برای اعتلای دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد گذاشته بود  .
دکتر سلطانی با خدمت در سمت هائی چون مدیر آموزش دانشگاه زاهدان، مدیر آموزش دانشگاه یزد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد از سال 61 (از بدو تاسیس) تا سال 87 ، در واقع سه دهه از عمر خود را در دانشگاه‌های آزاد به ویژه در استان یزد سپری کرد  و ( 2 روز قبل ) پس از دوسال مبارزه  با سرطان  در سن 70 سالگی در بیمارستان مرتاض یزد دار فانی را وداع گفت.
نکته قابل تاملی که در باره دکتر سلطانی وجود دارد، این است که دکتر سلطانی از اعتبار خود برای اعتلای دانشگاه آزاد خرج کرد و نه از اعتبار دانشگاه برای خود ،  از هر روزنه ای  برای تامین نیاز های دانشگاه وارد می شد و از هر فردی که احتمال می داد که می تواند، به دانشگاه کمک کند ،درخواست می کرد و هیچ ابائی برای خرج آبروی خود برای دانشگاه و تحصیل دانشجویان نداشت ،او  در طول خدمتش همچو یک معلم زیست و هیچ زمان به فکر اندوختن زر و مال برای خود نبود و ساده زیستی او یکی از هزاران ویژگی در خور ستایش او بود .
 به قول همسر همیشه همراهش " در طول تمام این سالها دکتر تنها با فکر دانشجو و دانشگاه زیست و حتی مریضی هم او را از حضور در دانشگاه باز نداشت .

او چگونه رفت

یکی از دوستان بعد از اعلام خبر فوت دکتر سلطانی با تاثر می گفت چند هفته قبل او را دیدم، که درخواست وام خرید خودرو برای یکی ا فزندانش  را پیگیری می کرد و با تعجب از ایشان سئوال کردم، دکتر شما چه نیازی به وام دارید و تنها جوابی که شنیدم این بود فلانی هرکس خبر خودش را دارد و چند روز بعد او را دوباره دیدم، گفت وامم درست شد ،دیگر کاری ندارم و سلطانی آماده مردن است !!!
و به راستی دکتر سلطانی یکی از معدود افرادی است که با داشتن پستی حساس هرگز بیش از یک معلم نزیست و نیندوخت و تنها  به تربیت فرزندانی صالح افتخار می کرد .

اما نکته مهم و قابل تامل

اما نکته ای که آزار دهنده است ارسال پیام دکتر جاسبی و عدم حضور وی در مراسم تشییع و تدفین  اوست
.

 دکتر جاسبی که رییس دانشگاه آزاد کشور است ، برای حضور در مراسم یکی از روسای دانشگاه خود  و یکی از کسانی که  25 سال تمام به صورت شبانه روز برای گسترش دانشگاه آزاد تلاش کرده است  به خود زحمت حضور در مراسم را نداده و تنها با صدور پیامی بسنده نمود. !!!!!

واقعا قدر شناسی مقام عالیه دانشگاه آزاد اسلامی در نوع خود نه تنها  بی نظیر ،بلکه منحصر به فرد است ،هرچند که   شنیده بودیم ،رییس دانشگاههای آزاد بزرگ کشور هم برای دیدار با دکتر جاسبی باید از کانالهای زیادی عبور کنند  و در نهایت با چند واسطه با ایشان گفتگو نمایند، اما برخورد او با کسی که تمام آبرو و داشته هایش را خرج دانشگاه آزاد اسلامی کرده است، آنهم اینگونه، جای سئوال دارد و ارزش حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را دوچندان می کند !!

http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=266279.jpg


و جادارد به عنوان یک یزدی ،به پدر و مادر این مرد یعنی  وزیر فرهنگ ساز ارشاد کشور جناب دکتر سید محمد حسینی تبریک به گوییم که چنین فرزندقدر شناسی را در دامن خود پرورش داده اند که با تکریم یک معلم به نوعی فرهنگ قدر شناسی را به ما آموخت .
و در پایان به یاد زمان دانش آموزی نه دانشجوئی  :


آن مرد رفت 

آن مرد آمد

آن مرد در باران آمد


آن مرد با اسب آمد

جاسبی  با هواپیما هم نیامد !!!!

  تابناکی ها هم بله :::خوب شد لااقل وزیر ارشاد جور آقای رییس دانشگاه را کشید! و حذف آن!!!!

یزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا